פארקים לאומיים במדינות הבלקן

חובבי הטבע והטיולים – הכנו לכם רשימה מקיפה של הפארקים הלאומיים בבלקן ושל מסלולי הטיול היפים בהם. בפארקים אלו יש הכל לכולם. המעבר לטבע במדינות הבלקן הוא מהיר וקל ויש שפע של אפשרויות. טיול בפארקים הלאומיים של הבלקן הוא טיול בלתי נשכח והנה לכם טעימה ממה שתוכלו לראות במהלך טיול מאורגן למדינות הבלקן

הפארקים הלאומיים של הבלקן

פארק טריגלאב  – סלובניה

זהו הפארק הלאומי היחיד בסלובניה שבבלקן שאותו אפשר לראות במהלך טיול משפחות לקרואטיה וסלובניה. שמו ניתן לו כשמו של ההר הגבוה ביותר בסלובניה, הממוקם במרכזו של הפארק. זהו פארק אידאלי למטיילים ולמטפסים. מלבד העלייה והטיפוס על ההר אנחנו ממליצים גם לבקר בנחל וינטגאר ובמפלי סביקה – שתי האטרקציות המרכזיות שאסור להחמיץ.

אם יש לכם זמן נוסף, בקרו באגמים בלד ובוהיני הממוקם באלפים היולייאנים בו תוכלו לרחוץ בחודשי הקיץ וליהנות מנופים היפים סביב. האלפים היוליאנים חודרים לתוך סלובניה מאיטליה הצפונית לה. הרים אלו קרויים על שמו של יוליוס קיסר. יש הרבה מאד שבילי הליכה גם סביב האגמים  בדרגות קושי שונות בהם ניתן לטייל.

אגמי פליטביצה בקרואטיה

שמורת אגמי פליטביצה נחשבת כאחת השמורות היפות ביותר לא רק בקרואטיה, אלא בכל אירופה. זהו הפארק הלאומי הקרואטי העתיק ביותר ויש בו מפלים מדהימים ביופים הנופלים ל 16 אגמים צלולים ויפים.  בשל ייחודיותו ויופיו הטבעי של הפארק הוא נכלל ברשימת אונסקו כאתר מורשת עולמי כבר בשנת 1979. בפארק יש צמחייה עשירה ביותר וכן מגוון של בעלי חיים וכמה מהמינים המיוחדים ביותר כמו דובים חומים וחתולי בר. השחייה באגמים נפלאים אלו אסורה, וכן יש איזור לדוג בהם כמו גם להדליק אש ולעשות קמפינג. מסלולי הטיול בפארק זה פחות מאתגרים ולמעשה יש שביל הליכה אחד מרכזי המוביל ליערות ולקניונים ועובר דרך מספר אינסופי של מפלים ואגמים. ניתן לסיים את כל המסלול ב 6 שעות אולם מומלץ לבלות בפארק יותר מיום אחד וליהנות מכל היופי הזה. יש באזור אפשרויות לינה רבות או ללון בזאגרב ולנסוע לשמורה. מומלץ להגיע אל הפארק מוקדם בבוקר, ממש בפתיחתו כדי לא לפגוש את המוני המבקרים בפארק שבבלקן.

את אגמי פליטביצה ועוד תוכלו לחוות עם טיול לכוכב האדריאטי לקרואטיה וסלובניה

פארק אונה – בוסניה הרצגובינה

הפארק הלאומי אונה הוא אחד מ 3 פארקים לאומיים בבוסניה והרצגובינה אחרי קוזארה וסוטג’סקה והוא הפארק החדש ביותר משנת 2008. פארק זה הוא למעשה מקבץ של מספר אתרים ארכיאולוגיים ושרידים של טירות מימי הביניים. הטירה החשובה ביותר היא טירת אוסטרוביצה הממוקמת על גבעה תלולה ומשקיפה על נהר האונה היפהפה. לאלו מבינכם האוהבים פעילויות אקסטרים יש אפשרות לראפטינג או שייט בקייאקים על נהר אונה. עובדה נחמדה – אם שמכם הוא אונה – הראו את תעודת הזהות שלכם או הדרכון בכניסה ולא תשלמו דמי כניסה לפארק!

פארק סוטג’סקה – בוסניה הרצגובינה

הפארק הנוסף בבוסניה הרצגובינה הוא פארק סוטג’סקה – ביתו של היער הבראשיתי האחרון באירופה. אנשים מבקרים בפארק בעיקר כדי לטייל ברגל ולרכוב על אופניים. מסלולי ההליכה יכולים להיות ארוכים ולהגיע עד 22 ק”מ, אז התכוננו והביאו הרבה מים ואת הציוד הנדרש. ניתן לעשות קמפינג בשמורה בתשלום. הפארק נוסד ב 1962 והוא הותיק ביותר בבוסניה הרצגובינה. במקום זה נערך קרב מפורסם במלחמת העולם השנייה ויש בו יד זיכרון לכך. יש בפארק גם מפלים יפים ולטפס על ההר הגבוה ביותר במדינה המצוי בשמורה, בגובה 2386 מ’.

פארק דורמיטור – מונטנגרו

הפארק הגדול והיפה ביותר במונטנגרו. הוא ממוקם בחלקה הצפון מערבי של המדינה, לאורך הגבול עם בוסניה הרצגובינה ובמרחק של שעתיים נסיעה מהשמורה הקודמת.  מלבד מגוון מסלולי הליכה בדרגות קושי שונות, ניתן לעשות סקי בכפר הסמוך (בעונה הנכונה כמובן) ההופך לריזורט בחורף. ניתן לדוג בשמורה בחודשי הקיץ. הפארק הוא אתר מורשת עולמי. יש בו הרים גבוהים ועמקים נרחבים וכמובן אגמים נפלאים. כמו כן, זורם בו נהר טארה.

אגם סקאדר – מונטנגרו

זהו הפארק הלאומי הזוכה לביקורים הרבים ביותר מכל הפארקים הנמצאים במונטנגרו. האגם הוא למעשה גבול בן אלבניה למונטנגרו. הפארק הוקם ב 1983. המקומיים מספרים שהאגם נוצר מדמעותיה של פיה. האגם אכן מרהיב ביופיו. במקום יש סיורים למערות ליפה ואובוד. המים החמימים של האגם נהדרים לשחייה וחוף מוריסי הוא הפופולארי ביותר וממוקם סמוך לגבול אלבניה.

מסלול ההרים המקוללים במונטנגרו, אלבניה וקוסובו

עד לפני 20 שנים ההרים המקוללים על גבול מונטנגרו ואלבניה לא היו נגישים לביקורים. כיום, ניתן לבקר בהקים אלולמרות שההגעה אליהם עדיין דורשת מאמץ.

אלו ההרים הפראיים ביותר באירופה המציעים מסלולי הליכה מאתגרים ואפשרויות לקמפינג. מטיילים מקצועיים ישמחו להגיע לפסגות של השביל הבלקני. זהו מסלול של 192 ק”מ דרך ההרים העובר ב 3 מדינות. יש במסלול 10 שלבים שניתן לסיימם ב 10 עד 13 ימים. ודאו שאתם לוקחים איתכם מספקי אוכל ומים ומוכנים עם ביגוד ועם כל הציוד המתאים.

מגוון מסלולי טיול בפארקים ובאגמים של מונטנגרו המדהימה ביופיה במבחר רחב של טיולים מאורגנים למונטנגרו  

7 אגמי רילה

אחד הפארקים הלאומיים המפורסמים והיפים ביותר בבולגריה הוא פארק 7 האגמים ברילה. הפארק ממוקם בחלקו הצפון מערבי של מחוז רילה, בקרבת סופיה. האגמים כולם מדהימים וסביבם הרים עצרי נשימה. באזור מסלולי הליכה רבים וכולם מסודרים ומסומנים בין האגמים השונים המצויים בגבהים שונים. 

 

אז לאיזה טיול ולאיזו שמורה תגיעו בביקורכם הבא בבלקן? ברימון טיולים, תמצאו טיול למדינות הבלקן שמתאים לכם, בין אם מדובר בטיול המשלב מסלולי הליכה בפארקים שבבלקן או סקי בסמוך לפארק דורמיטור או כל פעילות אחרת. 

 

 

2018-12-03T15:40:27+00:00