טיול למזרח הרחוק

המזרח הרחוק

מזרח אסיה מכה במבקרים מן המערב בעוצמה אדירה. יש ביבשת העצומה הזאת שילוב מרהיב של צבעים, קולות, ניחוחות וטעמים שאינם מוכרים לחושים של תאילנדהמבקרים. חווית הביקור במזרח הרחוק חזקה ומרגשת. אי אפשר להישאר אליה אדישים ואי אפשר לשכוח אותה בקלות. עבור רבים הטיול למזרח אסיה הוא בהחלט חוויה שמשנה את חייהם ומרחיבה את האופקים שלהם באופן שאין דומה לו.

איך אפשר שלא להתרגש מערים מדהימות כבנגקוק, סינגפור, רנגון, פנום פן, הונג קונג ואחרות. איך אפשר להישאר אדישים לחופי ים מרהיבים כמו אלה שבאזור פוקט בדרום תאילנד, או במפרץ האלונג שבווייטנאם? הנשימה נעתקת בכל ביקור במקדשים המרשימים של אנגקור וואט בקמבודיה, של איותאיה, בירתה העתיקה של תאילנד או שלהעיר פגן בבורמה. העיניים הרי ויוצאות מחוריהן בכל אחד מן השווקים המרהיבים שפזורים ברחבי מזרח אסיה. אין זה משנה כלל מה התחום האהוב עליכם – טבע, אדריכלות, אמנות, קניות, או תרבות ודת. אין בכלל ספק שתמצאו את מבוקשכם ובאופן המרגש ביותר במהלך הביקור במזרח אסיה. ויטנאם

כיוון שקשה מאוד להתייחס אל כל מזרח היבשת כאל יחידה אחת מקובל לחלק אותה לכמה אזורים נפרדים: דרום מזרח אסיה כוללת את תאילנד, וייטנאם, קמבודיה, בורמה, סינגפור, הפיליפינים, מלזיה, לאוס, אינדונזיה, הונג קונג, שנחשבת כבר חלק מסין, וקמבודיה. בשתיים מן המדינות האלה – אינדונזיה ומאלזיה– יש הגבלות רבות על כניסת ישראלים. בכל האחרות ישראלים יכולים לבקר ללא בעיות או קשיים מיוחדים.

טיולים אחרים יוצאים לסין שהיא כמובן אחת המדינות הגדולות בעולם ומכילה אינספור אטרקציות, ערים עצומות ומסורת עתיקה לצד התפתחות מהירה ביותר שחלה בה בשנים האחרונות.

מידע נוסף על טיולים מאורגנים לסין.

מידע נוסף על טיולים מאורגנים לתאילנד.

יפןיפןתאילנד-שבט ארוכות הצוואר

יפן היא יעד נפרד, שמרתק את המבקרים מן המערב כבר אלפי שנים. התרבות הייחודית של יפן, העיצוב המושלם, האסתטיקה לצד האוכל הנפלא, המקדשים המרהיבים וגני הזן השלווים, כל אלה הופכים את הביקור ביפן לחוויה בלתי נשכחת.

לא קל להרכיב רשימה קצרה ותמציתית שתיתן תמונה חלקית של האטרקציות המרכזיות באזור כה עצום, אבל מתוך ניסיון להסביר את הקסם של מזרח אסיה הנה כמה דובדבנים שנחים על הקצפת הענקית הזאת:

מקדש וואט-פרא-קאו בבנגקוק, תאילנד

צמוד לארמון המלך, על גדת הנהר, ניצב בבנגקוק אחד המקדשים היפים והמרשימים באסיה. הדבר הראשון שמהמם את המבקרים הם הצבעים העזים שלמקדש וואט-פרא-קאו. במרכז המקדש ניצב פסל ענק של בודהא עשוי אזמרגד. פסל זה נחשב לאתר הדתי החשוב ביותר בתאילנד. רוב המבקרים כאן הם דווקא תושבים מקומיים, מאמינים בודהיסטים אדוקים, שעולים לכאן לרגל לתפילה בכל יום ומביאים מנחות רבות. ביקורבתאילנד אינו שלם ללא הקדשת זמן ותשומת לב למתחם הגדול של מקדש וואט פרא-קאו.

בגאן, בורמה

בגאן שנקראת לעיתים פגאן,היא עיר המקדשים האבודה של מיאנמר. בגאן נחשבת אחד האתרים המרתקים והיפים בעולם כולו. לפני אלף שנים ניצבה כאן בירת מיאנמר עילית. אלפי מקדשים וסטופות נבנו בה וננטשו כאשר הממלכה התמוטטה. כמה מן המקדשים עדיין פעילים, וברבים מהם, גם בנטושים, אפשר לראות יצירות מופת ארכיטקטוניות ואמנותיות – ציורים, גילופים, פסלים ועוד. בגאן שייכת לרשימה מצומצמת ונבחרת של אתרים בעולם, שהוכרזו על ידי אונסק”ו בעלי חשיבות עליונה למורשת העולמית. בין הנודעים והחשובים במקדשיה – אננדה ושווזיגון (Ananda, Shwezigon) .

אנגקורואט, קמבודיה

מקדש אנגקורואט בקמבודיה הוא המבנה הדתי הגדול ביותר בעולם. המקדש נבנה לפני כאלף שנים ונחשב גם היום לאחדויטנאם ההישגים האנושיים הגדולים ביותר. מאנגקור שלטו מלכי הקמר באימפריה אדירה. כיום אפשר לראות באנגקור מאה מקדשי אבן, ששרדו ממכלול גדול הרבה יותר.העיר נבלעה במעבה הג’ונגל, ומאז הגיעו אליה לראשונה האירופים לא חדלה מלהצית את דמיונו של העולם המערבי. היום אפשר לבקר בכמה ממקדשיה ולעמוד נדהמים מול העושר האנושי, הלפות בכבלי עוצמתו של הג’ונגל.

מפרץ האלונג וייטנאם

יותר מאלפיים צוקי סלע מזדקרים מן המים במפרץ האלונג ויוצרים את אחד המראות היפים בעולם ואת אטרקציית התיירות המרשימה ביותר באזור. מפרץ האלונג הוכר כבר ב-1994 כנכס עולמי של אונסק”ו.ויטנאם

שטחו של המפרץ 1,500 קמ”ר וההפלגה בו נמשכת יום שלם. זו חוויה מרגשת במיוחד. לאחרונה נבחר מפרץ האלונג גם כאחד משבעת פלאי הטבע בעולם.

פאנגנגא ביי, פוקט, דרום תאילנד

המפרץ המשובץ בצוקים, סלעים ואיים קטנים נחשב אחד מאתרי הטבע היפים בעולם. ייחודו של מפרץ פאנגנגא טמון בצוקי הסלע התלולים שמזדקרים מתוך המים כקירות תלולים. האתר המפורסם ביותר באזור הוא אי ג’ימס בונד – אתר בו צולמו כמה סצינות מן הסרט “ד”ר נו” בכיכובו של שון קונרי.

תאילנד פוקטתאילנדתאילנד

מידע נוסף על טיולים מאורגנים למזרח הרחוק.

 

2017-08-30T11:50:18+00:00