מכתב תודה אבי לנקרי – מרוקו

קבוצת מטיילי מרוקו 3.9.2017

רימון – כב’ אלול תשע”ז, 13.9.2017

אבי יקר,

הנה הגיע הרגע לומר מילות  סיכום ופרידה והדבר לא קל, וזאת למה? כי :

בשלב הזה, כמות החוויות הרגשיות, החברתיות והקוגניטיביות שספגנו במשך  11 ימים יחד אינן ניתנות לסיכום במילים. כל אחד ואחת מאתנו זקוק/ה לזמן כדי לעבד, להטמיע ולהפנים את החוויות שעברנו.

כל עוד אמרת: ” יש עוד, ועוד ועוד…. עוד לא ראינו הכול…” הייתה בליבנו שמחה וציפייה לבאות… והנה הגיע הרגע בו ראינו הכול (לטיול זה, כמובן!) אבל נשארנו עם המון טעם של עוד…

תם ולא נישלם המסע המרתק שלנו  למרוקו.                                                         

קבוצה של 32 אנשים ממקומות שונים, מרקעים שונים, בגילאים שונים ועם ציפיות שונות, שהפכו במהרה לחבורה מלוכדת ומגובשת, מפרגנת ותומכת הנהנים מכל רגע ביחד.

ומה היה לנו ?

ארץ מרהיבה ביופייה, בנופיה, באנשיה, במשאביה, בסיפוריה, בצדיקיה ובתרבותה. ובלב כל האושר, העושר והיופי עוצרי הנשימה הללו , היה לנו איש אחד, יחיד ומיוחד שעשה את המסע הזה לחוויה בלתי נשכחת .

אבי,  באישיותך המופלאה ובעיקר בצניעותך ובענוותך , השכלת להביא את העושר האדיר של ההיסטוריה היהודית במלא הדרה ותפארתה. הצלחת לגעת בכל אחד ואחת מאתנו.

יוצאי העדה המרוקנית שבקרבנו התמלאו גאווה גדולה ואני מקווה שלא אחטא בלשוני כשאומר שהצלחת (לאבא שלי בוודאי ) להשיב עטרה ליושנה ולטפח בהם את תחושת הגאווה והכבוד, שנחבלו עם עלייתם ארצה, עם תחושת הזלזול שחוו באשר לתרבותם ולמנהיגיהם, עם הירידה במעמדם החברתי והכלכלי ועם ההתמודדות עם התא המשפחתי ששינה את אופיו הרוחני והדתי.                                                                                                           

לשאר אחינו הספרדים והאשכנזים הצלחת להעלות זיכרונות משמעותיים,  דרך השירים , הסיפורים , האירועים המכוננים, בתי הכנסת, סיפורי צדיקים , כל אחד והמקום בו מצא את שורשיו הפרטיים.

עשית כל שעל ידך  ואף מעבר לכך, כדי שכולנו נהיה מרוצים ומסופקים.  החל מהצרכים הבסיסים (הארוחות, הלינה  והביטחון בארץ ניכר מוסלמית ) דרך  הפיוטים  השירים  והפעילויות המגבשות במהלך הנסיעות הארוכות באוטובוס שהיו להנאה מרובה וכלה בידע  בתחום ההיסטוריה, הגאוגרפיה והאומנות  שהרבצת בנו.                                                             מעבר לכך, היכולת שלך  לזהות את רגישותו של כל אחד ואחת מאתנו ולתת מענה הולם. ההקשבה , הסובלנות , הרגישות, הדיוק בפרטים הקטנים והאמפתיה – ראויים להערכה ענקית!

אבי יקר, ידען, בשלן, פסיכולוג, איש תרבות ורוח אנו מאחלים לך שפע של אושר ובריאות טובה, מי ייתן ותמשיך עוד שנים רבות לשלב בפועלך את השליחות הנעלה בארץ ובעולם למען תרבותו ומורשתו של העם היהודי.

שנה טובה וגמר חתימה טובה לך ולכל בני ביתך .

2017-09-19T09:04:39+00:00