סיור מודרך בברצלונה

סיור מודרך בברצלונה

ברצלונה היא העיר השניה בגודלה בספרד ומהווה יעד תיירותי פופולארי למטיילים מכל העולם. כדי לכסות את האתרים הכי שווים בברצלונה מומלץ להיעזר בסיור מודרך בברצלונה.

בכל הנוגע לברצלונה, ניתן להגיע אליה בטיסה וגם דרך הים, בקרוזים הרבים העוצרים בה. מגיעות אליה משפחות עם ילדים, זוגות ואנשים מבוגרים ולכולם יש לברצלונה מה להציע!

בברצלונה יש קצת מכל דבר לכולם. יש לה הסטוריה עשירה (שניתן לראותה ברובע הגותי – שקיים עוד מימי הרומאים), ארכיטקטורה עשירה (גאודי בכל מקום), אוכל ייחודי (נסו את המאכלים קטלאניים), חיי לילה סוערים שלא מחילים לפני 2 בלילה ועוד ועוד.

מזג האויר הים תיכוני נפלא, האוכל מעולה, הארכיטקטורה מדהימה, החופים נפלאים וחיי הלילה סוערים – כל שתבקשו תמצאו בברצלונה.

בסיור שלנו בברצלונה נעבור במספר אטרקציות מובילות של העיר ולא נחמיץ אף אחת מהן!

פארק גואל

פארק גואל של האדריכל המפורסם אנטוני גאודי הוא פארק גדול שבמקור היה אמור להיות שכונת מגורים לעשירים שנבנתה על ידי גואל. גואל שכר את גאודי אבל בסופו של דבר הפרוייקט נעצר, בשל מבנים שלא היו מתאימים. גאודי המשיך לעצב את הגנים של הפארק. כיום, הפארק משתרע על שטח נרחב בעיר ויש בו את כל מה שיש בפארק עירוני רגיל, בתוספת העיצובים והכישרון של גאודי, שהאמין בארכיטקטורה המשתלבת בטבע. לדוגמא – במקום מספר ספסלים המפוזרים במקומות שונים, נבנה ספסל ארוך אחד ובו עבודת מוזאיקה מורכבת וממנו נשקף הים. תוכלו למצוא בפארק שבילים ציוריים, צמחייה מגוונת ומפלים, גרמי מדרגות יפים ומנהרות. אל תחמיצו את סלה היפוסטילה הנמצאת ממש בכניסה לפארק. במקור במקום היה אמור להיות שוק וכיום הוא מבנה מרשים המושך את תשומת הלב של התיירים המבקרים. אטרקציות נוספות במקום הוא מוזיאון גאודי, ממנו נשקפים נופים מרשימים של העיר והוא ממוקם בנקודה הדרומית מערבית של הפארק.

מטיילים אוהבים לבקר בפארק גואל ביום שמשי ויפה, את הארכיטקטורה המרשימה ואת השתלבותה בטבע הסובב. בסיור מודרך בפארק תקבלו הסבר מפורט על הארכיטקטורה וההיסטוריה של הפארק. הפארק בנוי על גבעה ולכן השבילים בו תלולים – כך שתתכוננו למאמץ קל (: מלבד זאת, המוני תיירים וגם מקומיים מציפים את הפארק כך שרוב הזמן יהיה קצת צפוף…

פארק גואל פתוח כל אבל השעות משתנות בכל עונה. יש עלות כניסה אל הפארק

שוק בוקרייה

שוק בוקריה אשר נמצא במרכז שדרות הרמבלס המפורסמות הוא שוק אוכל מדהים ביופיו! זהו השוק המקומי הראשון בברצלונה, שנפתח ב 1840, אבל היסטורית האוכל שלו מתחילה עוד קודם לכן, סביב המאה ה 13 – אז מכרו בזאר ברחובות בהם ממוקם השוק כיום. השוק הפך לתיירותי מאד ונמכרים בו מיני מעדנים שונים ומגוונים: מיצי פירות טריים, יינות, דגים טריים, בשר, קינוחים ועוד. תטעמו מעדנים ספרדיים וקטאלניים כמו גבינת מנצ’גו, דגים מלוחים וכד’. סביב השוק יש מסעדות, ברים  – כך שאוכל לא חסר פה אז תגיעו רעבים. השוק פתוח בימים שני עד שבת מ 8 בבוקר עד 20:30 והכניסה היא חינם, אך כמובן שהאוכל עולה…

הרובע הגותי

הבארי גותי – הרובע הגותי של ברצלונה הוא החלק העתיק ביותר בעיר ונחשב למרכז העיר. זהו האזור התוסס ביותר. תמצאו בו מבנים בסגנון רומי ומתקופת ימי הביניים והמון חנויות, מסעדות, בתי קפה, ברים ומועדונים המצויים בסימטאות הצרות והמרוצפות של הרובע הציורי הזה. יש המון כיכרות ברובע ובכולן כדאי לבקר. כיכר הקתדרלה בה נמצאת קתדרלת ברצלונה וכיכרות נוספות כמו כיכר ריאל המפורסמת. מומלץ פשוט לשוטט בסימטאות ללא מפה ולגלות מקומות קסומים!

אין ספק שזה המקום בו כדאי להתחיל את הבילוי הלילי שלכם.

רמבלס

השדרות המרכזיות של העיר הן אתר חובה לכל מבקר בעיר. זהו מעין מדרחוב חביב, רווי בחנויות ובמסעדות הנמצא ממש בליבה של העיר ולכן הוא עמוס ביום וגם בלילה. במהלך היום יש בו דוכני מזכרות רבים, מופעי רחוב ופנטומימה, יצירות אומנות מקומית ובתי קפה ומסעדות רבות. כאשר השמש שוקעת, חיי הלילה מתחילים גם כאן – יש ברים ומועדונים רבים בשדרה ובסביבתה. אורך השדרה הוא כ 1.5 ק”מ והיא מגיעה ממש עד החוף. היא נבנתה ב 1766 והפכה למקום פופולרי בקרב תושבי העיר המקומיים. הסיבה העיקרית לכך היתה, שבניגוד לסימטאות הצרות של העיר, הרמבלס היו רחבים ונוחים.

לה סגרדה פמיליה

מ 1882 ועד למותו ב 1926, האומן אנטוני גאודי הקדיש את עצמו לבנייתה של הכנסייה סגרדה פמיליה (הכנסיה של המשפחה הקדושה). זוהי כנסייה בסגנון גותי והוא לא הצליח לסיים. הכנסייה ממומנת על ידי תורמים פרטיים עדיין נמצאת גם היום בשלבי בנייה והיא אמורה להסתיים ב 2026. הסגרדה פמיליה אינה רק היצירה המפורסמת ביותר של גאודי אלא היא גם הטובה ביותר. גם אם אתם לא ממש מתעניינים בארכיטקטורה, כדאי מאד לבקר בכנסייה. היא ממש חגיגה לעיניים ומלאה בסימבוליות. לכנסייה ארבעה מגדלים ופנים הכנסייה מדהים ביופיו. יש המון מה לראות בכנסיה ובסמלים ובפרטים השונים בה.

קאסה באטיו

הפרטים הרבים במבנה המפורסם קאסה באטיו מראה את כשרונו הרב של האומן גאודי. מכל הדירות של גאודי בברצלונה, זוהי כנראה הדירה המפורסמת ביותר והיא גם מוכרת כאתר מורשת עולמי על ידי אונסק”ו. קאסה באטיו נמצאת סמוך לקאסה מילה והיא מפורסמת בצבעוניות שלה ובמרפסות המקושטות. הגג מעוצב כגבו של דרקון. יש המון סמלים וסמליות גם בארכיטקטורה של דירה זו. הדירה שימשה כביתם של משפחת באטיו. המקום פתוח בכל יום מ 9 בבוקר ועד 9 בערב ויש דמי כניסה.

קאסה מילה

קאסה מילה היא עוד אחת מיצירותיו של גאודי. במקור הדירה עוצבה  כבית של משלחות בניה אשר ביקשו שהקומפלקס יכלול גם דירות שיוצעו להשכרה. קאסה מילה היתה יצירתו האחרונה של גאודי וגם עבודתו האזרחית האחרונה. גם היא הוכרזה כאתר מורשת עולמי על ידי אונסק”ו. קאסה מילה פתוחה בכל יום מ 9 בבוקר עד 20:30 וגם בשעות הערב עד 23:00.

קמפ נואו

גם אם אינכם אוהדי כדורגל, כדאי מאד לבקר באיצטדיון קמפ נואו המפורסם ולראות את ביתה של הגאווה הקטאלאנית – קבוצת ברצלונה. האיצטדיון מכיל 100000 אוהדים והוא הגדול ביותר באירופה. במקום יש מוזיאון לגביעים שהקבוצה קיבלה לאורך השנים וזה מלמד את המבקרים על תרבות הכדורגל והשפעתה על העיר.

הר היהודים

אם אתם מתעניינים בהיסטוריה, אפילו קצת, אין ספק שכדאי לכם לבקר בהר היהודים המפורסם ובמצודת מונז’ואיק המצויה בראש ההר. המצודה הגנה על העיר ממתקפות רבות. היא גם שימשה כבית כלא בתקופת המלחמה נגד כוחותיו של נפוליאון והמשיכה להיות כלא גם במאות ה 18 וה 19 וגם במלחמת האזרחים הספרדית. הגנרל פרנקו השתלט על ההר ועל המצודה והפך אותה למחנה צבאי.

היום המקום מנוהל על ידי עיריית ברצלונה. באתר יש גנים רבים, חומות גבוהות ושרידים מהעבר הצבאי של המקום. המקום פתוח מ 10 בבוקר ועד 8 בערב. מכאן תוכלו להגיע לפואבלו אספניול – ריכוז של מבנים מדהימים מרחבי ספרד המרוכזים בכפר אומנים ייחודי ויפהפה וכמובן לסיים את היום במזרקות המוארות שנמצאות בכיכר אספניה המפורסמת.

אז אם אתם מתכננים טיול מאחד הטיולים מאורגנים לספרד, אל תשכחו לבדוק לגבי המדריכים המומלצים של אופקים טיולים מאורגנים לסיור מודרך בברצלונה שלא יישכח. 

2019-01-08T15:09:24+00:00