נפלאות הזוהר הצפוני בלפלנד

בקצה הצפוני של אירופה  – בלפלנד הרחוקה, בה השמש כמעט ואינה זורחת בחורף, כאשר הטמפ’ מגיעה למינוס 30 מעלות, מפלי מים קופאים והכפור שורר בכל מקום – על כולם מנצח אחד מפלאי הבריאה שמרקיד את השמיים באורות מרהיבים – זהו הזוהר הצפוני!

אז מהו הזוהר הצפוני שכולם מדברים עליו?

אין ספק שזהו המופע הטבע המרהיב ביותר בכדור הארץ וכל זה בקצה קצהו של כדור הארץ. הזוהר הצפוני או בשמה הלועזי של התופעה: אורורה בולאריס, שהיא למעשה מראה מרהיב ושמיימי של אורות צבעוניים המסתובבים ונראים כאילו הם רוקדים בשמיו של הקוטב הצפוני (וגם הדרומי). תופעה זו יכולה לגרום לנו להבין אולי מדוע בחרו אנשים להתגורר באזור ארקטי, בו השמש לא זורחת חודשיים בשנה ורוב הזמן הטמפרטורה היא מתחת לאפס. התופעה אינה מתרחשת כל הזמן אולם ב כ 75% מהלילות בלפלנד ניתן לראותה, כשהתקופה הטובה ביותר היא בחודשים ספטמבר עד אפריל. הזוהר הצפוני יראה פחות טוב או לא יראה בכלל בחודשי הקיץ כי יש אור בכל העת.

הזוהר הצפוני היא תופעת טבע בה חלקיקים טעונים במטען חשמלי מתנגשים בשדה המגנטי של כדור הארץ וכתוצאה מכך משתחררת אנרגיה. הצבע הבולט בתופעה זו הוא הצבע הירוק וצבעים נדירים יותר הם הכחול והאדום.

הקשר שבין הזוהר הצפוני למיתולוגיה

אגדות, סיפורים ומיתולוגיה רבה נקשרה בתופעת הזוהר הצפוני כמו למשל: סימן לברית בין האדם לאלוהים, קשר עם העולם הבא, סימן לבאות, יש עמים אשר האמינו בכוחות הריפוי של התופעה ועוד ועוד.

בואו לטייל איתנו בלפלנד ולחזות בתופעה הקסומה והייחודית כל כך. בלפלנד – ארץ הפלאות החורפית!

הזוהר הצפוני לכל המשפחה

אנו מזמינים אתכם למסע בארץ הפלאות המדהימה הזו בה יש כל כך הרבה מה לראות ובראש החוויות תופעת הזוהר הצפוני המרהיבה. ולחוות בטיולים מאורגנים לכל הגילאים – זוגות, מבוגרים ומשפחות עם ילדים!

זהו אזור מדהים ביופיו בו תוכלו לבלות ולחוות חוויות שמעולם לא חוויתם בנוסף לצפייה בזוהר הצפוני, גלישה במזחלות הרתומות לכלבים, צפייה במפלים קפואים, נסיעה הרפתקנית באופנועי שלג ייחודיים ועוד מגוון רחב של פעילויות והרפתקאות אותם לא תוכלו לחוות במקומות אחרים בעולם.

2018-06-13T12:53:47+00:00