נפלאות הטבע הפראי בלפלנד

מופע אורות הזוהר הצפוני

הזוהר הצפוני (הידוע בשם אורורה) בחוג הארקטי ובלפלנד היא תופעת טבע שאינה מופיעה בכל ערב, אבל כמעט 200 ימים בשנה בלילות בהירים. כל מי שחזה בזוהר הצפוני חש בן מזל על ההזדמנות לחזות בתופעת הטבע המרהיבה ביותר בעולם. ביציאה אל הטבע הפראי בלפלנד ובהתרחקות מאורות העיר, עולה הסיכוי לחזות בתופעה כמו גם ככל שמצפינים לעבר הקוטב הצפוני.

למידע נוסף על הזוהר הצפוני בלפלנד  

שמש חצות בחוג הארקטי

שמש חצות היא תופעת טבע נוספת היחודית לאזור זה ולחוג הקוטב בחודשי הקיץ. בחוג הארקטי, באזור של רובניימי השמש זורחת 24 שעות ברצף ב 21/6. בכל מקרה, שמש חצות נשארת במשך כחודש – מה 6/6 ועד ה 7/7.

ברובניימי הלילות לבנים בחודשי הקיץ מסוף מאי עד תחילת אוגוסט. זה אומר שיש אור 24 שעות ביממה וניתן לעשות פעילויות לאורך כל היממה כמו סקי, רכיבה על סוסים, שחייה, מסלולי הליכה, שייט בנהרות, ביקור כלבי האסקי ואיילי צפון. לישון? את זה תעשו אחר כך.

הדבר היחיד שיכול מנוע מכם לראות את שמש חצות הם העננים. כל עוד השמיים אינם מכוסים בעננים, תוכלו לחזות בתופעה.

8 העונות

חורף קר מאד, קיץ חמים, סתיו צבעוני ואביב עטוף באור – עונות השנה מאד מובדלות ומובחנות בלפלנד ויתרה מזאת, יש לה עונות נוספות המבדילות בין העונות הידועות – כך שאנו מגיעים בקלות ל- 8 עונות עם מעברים ברורים מאוד בין עונה לעונה, מה שאומר שמזג האוויר כל הזמן משתנה ולכל עונה מאפיינים ויחוד שניתן לראות.

בדיוק בגלל זה סידרנו לכם טיול ללפלנד בעונה הכי נוחה.

החוג הארקטי

האזור מצפון לחוג הארקטי נקרא בפשטות האזור הארקטי. באזור זה יש ערים גדולות יותר מרובניימי, אבל אף אחד מהן אינה בקו ישיר לחוג כמו שרובניימי. ברובניימי החוג הארקטי עובר ממש בתוך כפרו של סנטה קלאוס וממוקם 8 ק”מ צפונית למרכז העיר והוא מסומן בבירור.

החוג הארקטי מסמן את הקו הדרומי ביותר בו השמש יכולה להישאר בשמיים או לא לזרוח 24 שעות – תופעה הנקראת שמש חצות בקיץ.

רבים מייחסים לאזור זה אזור נטול לחץ ומתחים. כולם נרגעים לנוכח מרחבי השלג הקסומים בלפלנד ובחוג הארקטי בפרט.

2018-07-10T06:53:27+00:00