אוזבקיסטן סמרקנד לשומרי מסורת

קסמיה של אוזבקיסטן ידועים כבר זמן מה לחובבי הטיולים וההרפתקאות. דרך המשי העוברת בערים כמו בוכרה, אוזבקיסטן וסמרקנד מתאימות לשומרי מסורת. הן מכילות את הארכיטקטורה האיסלאמית היפה והמעודנת ביותר בעולם.

באזארים ושווקים הומי אדם, מצודות נחבאות, עבודות משי והזדמנות לקבל הצצה לימת אוראל הנעלמת – כל אלו יחכו לכם בטיול לאוזבקיסטן לשומרי מסורת – טיול מדהים במיוחד.

אוזבקיסטן פתחה את שעריה למטיילים מכל העולם וגם מישראל וכעת יש הזדמנות נהדרת לביקור במרכזה של אסיה ולעקוב אחר הדרך העתיקה עם ההיסטוריה העשירה כל כך ששימשה את הדורות הקודמים – דרך המשי.

כיום ניתן לנסוע ברחבי אוזבקיסטן בקלות יתרה לעומת שנים עברו. יש במדינה רשת רכבות מהירות המקשרת בין טשקנט, בוכרה וסמרקנד. קו הרכבת יהיה בעתיד הקרוב ארוך יותר ויכנס לתוך המדבר ויגיע על חיבה העתיקה – זו ללא ספק תהיה דרך נעימה יותר לחצות את המדבר.

העיר הבולטת ביותר והמפורסמת ביותר לאורכה של דרך המשי היא סמרקנד. לאדם המערבי היא נשמעת אקזוטית במיוחד ומשתלבת בסיפורי מזרח רבים. לעיר יש היסטוריה ארוכה ועשירה וגם כיום יש לה קסם מסוים. ניתן לבלות בעיר ולראות את כל האטרקציות שבה במספר ימים. מקומות שחייבים לראות אותם הם המסגד ביבי קאנים, רג’יסטן וגור אל אמיר. מעבר לאיי מלכות אלו הפזורים בעיר, סמרקנד היא עיר מודרנית, עם שדרות ופארקים גדולים בסגנון רוסי והיא עיר מדהימה לבקר בה.  

העיר העתיקה קרויה אפרוסיאב. אם מזג האוויר לא חם מדי, הדרך הטובה ביותר להגיע לעיר העתיקה היא ברגל. לעומת העיר העתיקה, חלקה המודרני של העיר בנוי בסגנון רוסי ובדרך כלל תיירים לא מגיעים אליו אבל בהחלט מומלץ.

השכונה המעניינת ביותר לביקור היא הרובע היהודי. ניתן לראות בו מסגדים יפים ובית כנסת מהמאה ה 19 בשם גומבאז. ניתן לבקר בתוך בית הכנסת. בית הכנסת נבנה ב 1891. בכניסה לבית הכנסת יש תמונות של רבנים. בסמרקנד נותרו כ 250 יהודיםומספרם פוחת כל העת. ניתן להסתובב ברובע היפה.

ביקור בעת טיולים מאורגנים לאוזבקיסטן ובערי דרך המשי הוא ביקור מרתק ומסקרן את העין המערבית והוא מומלץ ביותר.

 

 

 

2018-12-24T14:43:05+00:00