לפלנד אקסטרים – בעקבות הזוהר הצפוני – LAPX

יום 1: תל-אביב, רובניימי

טיסה ישירה מתל-אביב לרובניימי, בירת המחוז של לפלנד, היושבת על החוג הארקטי. עם הנחיתה בשעות הערב, נגיע למלון ולמרכז ההצטיידות ונקבל ציוד מתאים שכולל: חליפת שלג, נעליים גרביים מיוחדים וכפפות . ארוחת ערב במלון.

 

יום 2: מפלים קפואים, חוות איילי הצפון, שחייה באגם הקפוא

לאחר א. בוקר, נמשיך במסענו אל אזור פואיזו במזרחה של לפלנד, לביקור בשמורת הטבע קורואומה. בקורואומה נחזה בתופעת טבע מיוחדת הקרויה “המפלים הקפואים”. הגישה למפלים היא דרך מדרון מתון היורד למפלים בנוף פראי שכולו שלג ועצים – נוף מספר אגדות. לאחר מכן, נבקר בחווה של איילי צפון. מהחיות היותר מיוחדות שמאפיינות את האזור הארקטי. משם נמשיך לנקודה שבה, בעזרת חליפות ציפה מיוחדות ומותאמות ניכנס לטבילה באגם הקפוא- חוויה מרגשת ומצחיקה כאחד
נחזור

יום 3: רובניימי ונסיעה לצפון

נתחיל את היום בפעילות ברובניימי ולאחר ארוחת הצהריים, נמשיך במסענו צפונה. משם אנו עומדים להתחיל את מסע ספארי האקסטרים בנופים הלבנים של החוג הארקטי. לינה בסווטיארווי

יום 4 -6   מסע ספארי אקסטרים

לפנינו מסע מדהים בשבילי יערות מושלגים, אגמים קפואים ומפלים. נעבור בשטחים פראיים שהלבן הקסום של השלג יקיף אתכם מאופק לאופק. במהלך המסע נלון בבקתות עץ כפריות בבעלותה של משפחה מקומית בסווטיארווי. מקום זה נחשב לאחד הטובים בעולם לצפייה בזוהר הקוטב הצפוני בזכות העובדה שהוא מבודד, חשוך ועם נוף פתוח ומעניין.  המסע יתחיל בעיירת הסקי הציורית סארי סילקה, משם נמשיך אל הטבע הפראי צפונה, כאשר שיאו של המסע בנסיעה לאורך הנהר עד לגבול נורבגיה. בדרך נחצה את הגבול לשטח הררי ופראי יותר, עד לנקודה הצפונית ביותר במסענו – הפיורדים הצפוניים של נורבגיה. כבר בירידה התלולה לכיוון הפיורדים, תבינו את הקסם של המקום המיוחד בו אתם נמצאים: שלג נושק לאוקייאנוס הצפוני וקרח הנאחז לקרקעיתו בזמן הגאות. נשתה כאן סיידר חם, ננוח לחופי הפיורד וכמובן נצלם תמונות מיוחדות של איזור מופלא זה. בדרך חזרה לגבול פינלנד, נאכל ארוחת צהריים חמה ומזינה בצד  הנורווגי של הגבול ולאחר מכן נחזור לבקתות שלנו בסווטיארווי לסאונה נעימה ולארוחת הערב  ובתום שלושה ימים מרתקים נשוב אל סארי סילקה

 

יום 7 – סווטיארווי – רובניימי

עם הגעתו לרוביינמי, נחווה שיא נוסף, שהחוויה הלאפית לא שלמה בלעדיו – ביקור ורכיבה במזחלות כלבי האסקי. לפני הרכיבה בזוגות על גבי המזחלות, נכיר את הכלבים המיוחדים ונשמע על התכונות שמסייעות להן לשרוד את תנאי השטח הקיצוניים. נזדכה על הציוד שליווה אותנו כל המסע ואם יותיר לנו הזמן נבקר בכפר של סנטה (זמן מעולה לקניית מזכרות) ועל פי שעת הטיסה נשוב, עמוסי חוויות ותמונות מדהימות לתל אביב

שבעה ימים ושישה לילות | טיסה ישירה ומיוחדת | פנסיון מלא כולל ציוד ארקטי מלא

קוד טיול: LAPX

מחירים ותאריכי יציאה

*המחירים לאחר הנחת הרשמה מוקדמת

 

 

שאלות נפוצות – כל מה שרציתם לדעת על המסע ולא העזתם לשאול

כמה קר בלפלנד?

בלפלנד החורף קצת יותר קר מישראל… הטמפרטורה הממוצעת בחודשי פברואר-מרץ היא כ 15- מעלות, ויכולה לנוע מ 40- עד 0 מעלות.

– צריך לבוא עם ביגוד מיוחד?

במהלך הטיול נקבל ביגוד ארקטי מיוחד שכולל חליפת שלג ארקטית, נעליים מיוחדות, כפפות, צעיף וגרביים. צריך לבוא מוכנים לטיול עם ביגוד חם שנלבש מתחת לחליפת השלג כמו גופיות וגטקעס (מומלץ תרמי), כמה זוגות גרביים, פליז/סוויצ’רט/סוודר, כובע ראש וכפפות דקות, מומלץ גם נעלי טיולים (לחלקים בהם לא נהיה עם הנעליים המיוחדות שנקבל).

– האם הטיול הוא טיול צילום?

טיול מאורגן ללפלנד הוא בראש ובראשונה טיול חוויתי! ולכן מתאים לכל מי שרוצה חוויה של פעם בחיים, בין אם הוא מצלם או לא מצלם. במהלך הטיול תינתן הדרכת צילום שמתאימה לכל הרמות על ידי המדריכים המנוסים של צוות פוטוטבע.

– המצלמה שלי תעבוד בקור?

כן. רוב המצלמות היום מסוגלות לצלם בתנאים די קיצוניים, אפילו עד 20- מעלות. בטיולים האחרונים לא נתקלנו במצלמות שלא תפקדו בקור. במקרה ויהיו תנאי קור קיצוניים יותר, כל מה שצריך זה לקחת סוללה רזרבית אותה נחזיק בכיס קרוב לגוף, שתשאר חמה, ותחליף את הסוללה הקרה במצלמה.

LAPLAND825X357

 

– מאיזה גיל אפשר להצטרף לטיול?

לטיול האקסטרים אפשר להצטרף מגיל 15 ובתנאי שגובה המשתתף עולה על מטר וחצי. מתחת לגיל 15 יש צורך באישור מיוחד.

לטיול הקלאסי אפשר להצטרף מגיל 12 ובתנאי שגובה המשתתף עולה על מטר ארבעים. מתחת לגיל 12 יש צורך באישור מיוחד.

– אם קשה לי במסע האקסטרים יש אפשרות לפרוש באמצע?

מסע האקסטרים הוא אחד החוויות הכי מיוחדות שכנראה תחוו, ולכן אנחנו ממליצים להנות ממנו ומהאתגרים שבו. במידה ומישהו מרגיש שאין ביכולתו לעשות את המסע תמיד אפשר להפסיק בנקודות מסוימות שיקבעו ע”י המדריכים המקומיים.

– איך “מתפנים” בזמן מסע האקסטרים?

במהלך המסע נעצור להפסקות צהריים בהן יהיו שירותים. בין לבין נהיה בטבע הפראי ובו נתפנה כמו בכל טיול שטח אחר…

– האם לא חשוך גמרי בלפלנד בתקופה הזו?

בעונה בה אנו נוסעים (פברואר-מרץ) יש יחס מעולה של אור יום ולילה. בתחילת המסעות (פברואר) יש זריחה בסביבות 9:00 בבוקר ושקיעה בסביבות 16:00 אחה”צ. ככל שיתקדם הזמן לכיוון מרץ שעות האור יעלו.

– האם רואים בעלי חיים במהלך מסע האקסטרים?

רוב בעלי החיים בתקופה זו בלפלנד פחות פעילים ולכן יש סיכוי נמוך שנראה בעלי חיים. יש סיכוי טוב שנראה איילי צפון במהלך המסע.

LAPLAND2825X357

– יש אפשרות לנסוע לבד על אופנוע שלג במסע האקסטרים? זה כדאי?

יש אפשרות לקחת אופנוע שלג לבד למסע בתוספת תשלום. בגלל שיש לא מעט שעות רכיבה כל יום ( כ 10 שעות) ומנסיוננו, מומלץ לנסוע על האופנועים בזוגות. זה מאפשר לנהוג ולהנות מהנסיעה וגם לנוח ולהנות מהנוף.

– כמה מדריכים יש לקבוצה ולמה?

בקבוצות של פוטוטבע יש עד 28 מטיילים ו- 2 מדריכים לכל קבוצה! יחס הדרכה טוב הוא אחד מהדברים שמייחדים אותנו ועליו אנחנו שומרים כדי לתת יחס אישי, הדרכה טובה ואווירה מדהימה לקבוצות שלנו.

– איזה ביטוח צריך לעשות לטיול?

לטיול צריך לעשות ביטוח נסיעות הכולל ביטוח ספורט חורף ואופנועי שלג.

– כמה זמן הטיסה?

בטיול שלנו הטיסה היא טיסה ישירה! 5 שעות ואתם בלפלנד.

LAPLAND3

– מה הסיכוי לראות זוהר צפוני?

הזוהר הצפוני זו תופעת טבע שעוצמתה תלויה במחזורים סולאריים של השמש. הסיכוי לראות את הזוהר תלוי בכך שתהיה פעילות סולארית טובה וגם במזג אויר טוב – שמיים חשוכים (לילה) וללא עננים. אמנם אין ביכולתנו להבטיח צפייה בזוהר צפוני, אך נעשה את מיטב המאמצים לצאת בערבים לשטח ולנסות לראות את פלא הטבע הזה.

– צריך רשיון מיוחד לאופנועי שלג?

לא, כל מה שצריך זה רשיון תקף.

– הטיול מתאים לצמחונים/טבעונים/צרכי תפריט מיוחדים?

כן, יש אפשרות לסדר ארוחות מתאימות כמעט לכל אחד. עדכנו אותנו במהלך ההרשמה לטיול ונמצא את הפתרון.

– הטיול מתאים לשומרי שבת?

בכל שנה יש לנו בד”כ תאריך יציאה שמתאים לשומרי שבת, שאלו אותנו!

– איזה שקעי חשמל יש בלפלנד?

בלפלנד יש חשמל זהה לישראל (230) אך חלק מהשקעים הם שקעים בעלי 2 כניסות בלבד ולכן מומלץ מתאם אוניברסלי.

– יש תקשורת סלולרית/אינטרנט?

יש תקשורת סלולרית ענפה בלפלנד. אפשר לקנות חבילת תקשורת מהארץ או לרכוש כרטיס SIM מקומי בעלות סבירה. בחלק מהמלונות יש אינטרנט אלחוטי חופשי ובחלקם האינטרנט האלחוטי בעלות של כמה יורו בודדים.

– צריך להביא כסף לטיול?

מחיר הטיול כולל את כל הצרכים שלכם – טיסות, לינה, נסיעות, 3 ארוחות ביום, כניסה לאתרים ופעילויות וכו’. מומלץ להביא כסף בשביל צרכים אישיים כגון שתייה קלה/חריפה לארוחות, מזכרות, טיפים למדריכים וכו’.

2017-08-30T11:50:35+00:00