מתי כדאי לבקר בלפלנד?

מתי כדאי לבקר בלפלנד?

בכל שנה יש טיסות ישירות ללפלנד. הטיסות הישירות ללפלנד מתקיימות למעשה בעונת הקיץ. הקיץ הוא זמן נהדר לבקר בלפלנד כיון שהימים מוארים יותר ומזג האוויר נעים יותר. אולם, בשנים האחרונות התפתחה בלפלנד תיירות חורף מהנה ולכן העונה הטובה ביותר לביקור היא  – בשלהי החורף! ימי שלהי החורף מתחילים בחודש אפריל. בימים אלו הימים הופכים לבהירים יותר וארוכים יותר וגם מזג האוויר משתפר לעומת החורף החשוך.

אזור לפלנד, מתפרס על מספר מדינות ונושק לחוף הים הצפוני וים ברנטס. אזור זה קרוי גם “ארץ 8 העונות” וזאת מפני שבלפלנד ניתן להבחין בברור הן בעונות השנה הקלאסיות והן בעונות הביניים שביניהן כאשר ההבדלים הם מאד משמעותיים ואי אפשר שלא להבחין בהם.

העונות המרכזיות: אביב, קיץ, סתיו וחורף (הנמשך למעלה מחצי שנה). החורף כולל גם את תקופת הדמדומים הנמשכת מספר חודשים – זהו הזמן בו אין ממש אור יום והשמש נשארת כל העת מעבר לקו האופק. חורף בלפלנד הוא חוויה מיוחדת במינה וכפי שציינו לעיל, תיירות החורף בלפלנד התפתחה מאד בשנים האחרונות. למעשה, כל עונה בלפלנד יפה בפני עצמה.

אם מחפשים זמן טוב לפעילות סקי – מומלץ להגיע ללפלנד בעונת האביב. האביב בלפלנד מזוהה עם היעלמותו של השלג והקרח. בעונה זו הציפורים מתעוררות ומתחילות לצייץ, וצצים שיחים צהובים בכל מקום.  מיד אחרי האביב, סביב חודש יוני, מגיע הקיץ המוקדם בו הטמפרטורות רק הן מספר מעלות מתחת לאפס.. וזה כבר נוח יותר. לעומת זאת הקיץ (שמש חצות בלפלנד בהיר ביותר, הזמן “ללא לילה” – גם ביום וגם בלילה. הטמפרטורות ברחבי לפלנד יכולה לנוע בין 10 ל 16 מעלות. חודש יולי הוא החודש החמים ביותר בלפלנד. בחודשים אלו, בהם יש כל העת אור, יש אפשרויות והזדמנויות לפעילויות רבות נוספות. קיימים מגוון של אירועים בחודשי הקיץ בלפלנד והשמחה רבה!

גם בשלהי הקיץ בו הימים מתחילים להתקצר ומרגישים קרירות רבה יותר ניתן לבקר ולזכות עדיין במזג אויר סימפטי ונעים. לעומת זאת בסתיו מתחילות ההכנות לקראת החורף, העלים משנים את צבעיהם מירוק לשלל גווני הזהב. וזהו הזמן טוב לחזות בטבע בלפלנד.

לסיכום, כל עונה הייחודיות שלה ועליכם לשקול מה הכי מתאים לכם ולאופי שלכם ולבחור את העונה המועדפת עליכם לביקור בחבל ארץ קסום זה.

2017-11-06T11:59:38+00:00