מפלים קפואים וארמונות קרח בלפלנד

לפלנד – חבל ארץ קסום של שלג ושל קרח, בה מומלץ מאד לבקר – בעיקר בחודשי החורף בסופו של החורף וגם באביב.מעבר למגוון האטרקציות והפעילויות שאותן יש לעשות כשאתם באים לבקר בחבל ארץ זה… יש גם את הנוף. נוף לבן ויפהפה בו הכל קופא: אגמים, מפלים ובין לבין נבנים בחורף ארמונות קרח מדהימים!

בלפלנד הכל קופא בחורף – האגמים קופאים אבל לא רק הם, אלא גם מפלים קפואים רבים שבמהלך טיול בחבל ארץ זה כדאי מאד לבקר בהם ולחזות ביופיים הרב.

אחד המפלים הידועים והמפורסמים שאותם לא כדאי לפספס הם מפלי קורומה. אזור מפלי קורומה וקניון קורומה כולו נמצא דרומית-מזרחית לרוביניימי, בתוך יער של עצי מחט. מכותלי הקניון יורדים בעוצמה מפלי מים גבוהים אשר בעונת החורף קופאים ומעניקים נוף מרהיב ממש לכל הקניון. בנוסף למפלים הקפואים יש גם נטיפי קרח המזדקרים לכל עבר ואין סוף ליופי האותנטי כל כך. אפשר להסתפק בצפייה על המפלים, אבל האמיצים במיוחד יכולים גם לנסות ולטפס עליהם.

בנוסף למפלים הקפואים, ניתן לבקר גם בארמונות קרח יפים, שנראים כמו נלקחו מהאגדות המספקים חוויה קרירה ומהנה. כמו הביקור בארמון הקרח לומינילה שנבנה כל שנה במרכז העיר קמי ,(Kemi) קמי מצוייה דרומית-מזרחית לרובניימי. בקמי נבנית טירה ענקית העשויה כולה מקרח ומשלג. זוהי למעשה טירת הקרח הגדולה בעולם העשויה ממי ים קפואים. הטירה נבנית בחודשי החורף הקרים כמובן והיא פתוחה בכל שנה מסוף ינואר עד אמצע אפריל. הכל עשוי מקרח – הקירות של הטירה, הפסלים, המושבים ואפילו חלק מהשלטים.  הטירה גדולה מאד והיא בנויה מכמה מתחמים שמוארים באורות צבעוניים. מתחמים כמו כנסיית קרח, בר, מלון עם 30 חדרים ואפיל וכנסייה העשויה כולה מקרח. בכל המתחם יש טמפרטורה קבועה של 5 מעלות מתחת לאפס. במקום יש תאורה מיוחדת ובשילוב עם הקרח השקוף נוצר מראה ייחודי של מבנה כל כך יפה ועדין וקסום ביופיו אשר לא כדאי כמובן להחמיץ בעת הביקור בלפלנד. מחוץ למבנה יש פארק שעשועים קטן אשר מורכב מאטרקציות הקשורות לקרח ולשלג כמו החלקה על אבובים במדרון מושלג והחלקה במזחלת שלג. עם בוא האביב והעלייה בטמפרטורות הטירה כולה נמסה והכל נבנה מחדש בשנה שלאחר מכן.

2017-08-30T11:49:34+00:00